Adidas Iniki runner

London #1

Lige nu sidder jeg på Trafalgar Square. Min kæreste og jeg skal opleve den årlige begivenhed – The Open Air Classic, hvor London Symphony Orchestra gir’ koncert for os og ca. 10.000 andre. Man skal være her i god tid, og med et par timers ventetid, vil jeg dele min første dag i London med jer. Jeg vil forsøge at lave det som en guide, som I kan bruge når/ hvis I kommer til byen.

Vi ankom sent torsdag nat, og tog direkte til lejligheden i Shoreditch (samme sted som sidst), så ingen hotelanbefaling fra mig desværre. Fredag morgen stod vi op, tog ned til Ozone coffee, og fik vores første London fix…. det er SÅ lækkert og velsmagende. Hvis I, som jeg elsker og sætter stor pris på god morgenmad, så skal I besøge stedet når/hvis I kommer til byen. Her kan jeg anbefale deres omelet og porcheret æg med svampe.

Efter at have slået mave, tog vi ind til Soho, Carnaby Street, Regent Street og områderne omkring, hvor vi shoppede lidt. Jeg havde særligt set frem til at besøge Dover Street Market igen, og præcis som sidst var der vanvittigt smukt. Der er flere etager, som alle er stylet på fineste vis… det er som at gå rundt på et museum.

Jeg var også i Top shop, som er kæmpe stor. Det er lige før den er for stor til mig., men bestemt et besøg hver, da der er stor chance for, at I vil kunne finde noget at blive fristet af. Jeg købte den grå nederdel, og ved betalingen faldt jeg lidt i svime over deres fine pink cafe, som var placeret ved siden af.

Acne Studios er også altid en god ide. Bare indgangspartiet er smukt, ligesom resten af butikken.

Efter mange timers shopping, var det tid til en meget tiltrængt cocktail, på en af Londons mange rooftopbarer SISU. Hvis I er i området omkring Hyde Park og Oxford Street, så tag derop. Der er super hyggeligt, med udsigt ud over byen og lækre cocktails til fornuftige penge.

I finder den på 535 Oxford st, Mayfair.

Bagefter tog vi tilbage til Shorditch og spiste en sen aftensmad hos Block Street food. Det er ret dyrt at spise i London, men vælger I at spise Street food, som findes mange steder rundt i byen, kan I finde retter til omk. 60,-. Ellers vil jeg anbefale jer at bestille bord hjemmefra, eller hvis I kommer forbi et sted i løbet af dagen. Så undgår I at blive mødt med 1-2 timers ventetid på et bord.

Min kæreste er vild med Jazz , så vi måtte naturligvis besøge The blues kitchen (ja – de spiller også jazz :)), som både er et spillested, en restaurant og cocktail bar. Stedet er eftertragtet og med lang kø hver aften…. så igen, bestil bord hvis I vil derind.

På vej hjem fik vi en G&T på en rooftop bar oven på Old Street Station. Vi var deroppe tidligere på dagen og blev overrasket over hvor fint og kæmpe stort det var. Da vi kom tilbage, var der gang i den vildeste fest. Så hvis I ankommer til netop den station, så bør I snuppe en godnat drink deroppe.